Η μητέρα του WordPress μόλις έκανε μια από τις πιο ξαφνικές αγορές, και αυτό θα ωφελήσει όλους τους tumblers. Η Automattic αγόρασε το Tumblr για να γίνει καλύτερη στο να βοηθάει τους ανθρώπους να βγάλουν χρήματα από το ίντερνετ και ως πάροχος ψηφιακών υπηρεσιών, προσπαθεί να επεκτείνει τις υπηρεσίες της.
Η Automattic ανακοίνωσε την Δευτέρα πως απέκτησε το Tumblr από την Verizon για 3 εκατομμύρια δολάρια, έξι χρόνια αφότου το είχε αγοράσει η Yahoo για 1.1 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο λόγος που η εξαγορά του Tumblr ήταν τόσο φθηνή αυτή τη φορά, ήταν εξαιτίας της απόφασης που πήρε η Yahoo για να αφαιρέσει πλήρως όλο το πορνογραφικό περιεχόμενο που ανέβαζαν οι χρήστες. Αυτό έφερε ως αποτέλεσμα την απότομη πτώση της κίνησης της micro-blogging πλατφόρμας.
Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες για το Tumblr τώρα που το αγόρασε η Automattic. Άλλωστε, αυτή είναι η εταιρεία που το κύριο και πιο γνωστό προϊόν της είναι το WordPress, η δημοφιλέστερη blogging πλατφόρμα στον κόσμο.
Θεωρητικά, η Automattic έχει αυτή την στιγμή την δυνατότητα να εξερευνήσει και να μάθει πως λειτουργεί η πιο δημιουργική γενιά ανθρώπων. Άλλωστε, το κοινό του Tumblr περιλαμβάνεται κυρίως από δημιουργούς, καλλιτέχνες και ηθοποιούς. Ίσως με την εξαγορά της micro-blogging πλατφόρμας, να μπορέσει να χτυπήσει ακόμα περισσότερο τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες, όπως το Wix, το Squarespace και το Dropbox Showcase.
Ήμουν χαρούμενος που πουλήθηκε σε ένα μέρος που νιώθω ότι θα τιμήσει την αξία του [Tumblr] και θα είναι ίδιο με αυτό που ήθελε ο David Karp εξαρχής, αντί γι ‘αυτά που ήθελαν η Verizon και η Yahoo.
Fred Seibert, ένας από τους πρώτους επενδυτές του Tumblr.
Αν λάβουμε υπόψη τα χρήματα που έδωσε η Automattic για την αγορά του Tumblr, στην κυριολεξία δεν υπάρχει κανένα απολύτως ρίσκο για να δοκιμάσει νέα πράγματα με αυτό. Αλλά το Tumblr συνεχίζει να αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα. Τον προηγούμενο χρόνο, ο αριθμός χρηστών του Tumblr ξεκίνησε να πέφτει για πρώτη φορά, σύμφωνα με το eMarketer. Σύμφωνα με την έρευνα που έγινε, αν η πτώση της κίνησης συνεχίσει, το Tumblr θα μείνει με μόλις 16 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες στις ΗΠΑ έως το 2022. Αυτό αφορά το %7 των χρηστών που βρίσκονται στις ΗΠΑ.
Στα τελευταία του χρόνια με την Verizon, το Tumblr είχε γίνει επίσης και “πεδίο μάχης” για άλλα χαρακτηριστικά που προσπάθησε να κυκλοφορήσει στους χρήστες, αλλά απέτυχαν παταγωδώς. Ένα καλό παράδειγμα είναι φυσικά και όταν η Verizon αποφάσισε να βάλει σειρές, ή καλύτερα, σύντομες σειρές, στην πλατφόρμα της.
Αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο, πάνω από 450 εκατομμύρια blogs τρέχουν και φιλοξενούνται στο Tumblr.
Η πλατφόρμα ωστόσο συνεχίζει να χάνει χρήματα. Ο Mullenweg είπε στο The Verge πως το Tumblr έχει υποστεί κάθοδο στην εμπορική του απόδοση. Και ενώ η Automattic θα προσπαθήσει να ανεβάσει το Tumblr και τα έσοδα του, θα χρειαστεί να αλλάξει επίσης τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονται οι διαφημίσεις στην πλατφόρμα. Τα τελευταία χρόνια οι διαφημίσεις που προβάλλονται στο Tumblr γίνονται με τέτοιον τρόπο, που αρκετοί χρήστες εκνευρίζονται. Από διαφημιστικά banners, μέχρι και συνεχής δημοσιεύσεις στην αρχική σελίδα, το Tumblr είχε ξεκινήσει να γίνετε ένα παζάρι προϊόντων.
“Είμαι περίεργος να δω πως θα εξελιχθούν ορισμένα πράγματα, όπως η δυνατότητα για e-commerce, την οποία δουλεύουμε με το WooCommerce, ή τα memberships. Πιστεύω πως αυτά τα πράγματα θα είναι πολύ, πολύ ενδιαφέρον στην κοινότητα του Tumblr.”
Mullenweg
Το πρόβλημα ωστόσο δεν είναι πως το Tumblr χάνει κόσμο, αλλά η αλλαγή της πλατφόρμας προς το καλύτερο δυνατό μέλλον. Κάποτε, το Tumblr έγινε ιδιαίτερα γνωστό χάρη στους δημιουργικούς του χρήστες, τότε σε μια εποχή όπου οι εικόνες και τα μικρά κείμενα ήταν η μόδα του διαδικτύου. Σήμερα, το Tumblr παρέχει όλα όσα πρέπει να περιλαμβάνει μια micro-blogging υπηρεσία, αλλά οι άνθρωποι ακόμα το θεωρούν ως μια υπηρεσία που στοχεύει στις εικόνες.
Η πρόκληση στον κόσμο που ζούμε σήμερα δεν είναι ούτε για το Tumblr, ούτε για την Automattic. Είναι για δημιουργικούς ανθρώπους που αναζητούν πάντα την επόμενη καινοτομική ιδέα, και κατά κάποιον τρόπο, το Tumblr δεν θεωρείται από αυτή την κατηγορία ανθρώπων ως ‘η επόμενη καινοτομική ιδέα’.
Seibert
Αλλά ακόμα και αν οι individual creators επικεντρώνονται κυρίως σε νεότερες πλατφόρμες, πολλά brands και επιχειρήσεις μπορούν ακόμα να χρησιμοποιήσουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το Tumblr εδώ και χρόνια: μια ευέλικτη, ισχυρή και πλούσια από αφοσιωμένους χρήστες micro-blogging πλατφόρμα.
Αν και η Yahoo και η Verizon έλαβαν ένα σκληρό μήνυμα μετά την αγορά του Tumblr, προσωπικά πιστεύω πως η Automattic είναι από τις λίγες εταιρείες που πραγματικά μπορούν να επαναφέρουν την πλατφόρμα και να την ξανά φτάσουν στον θρόνο των micro-blogging πλατφορμών.
Σε αντίθεση με το Facebook, στο οποίο το μοναδικό πράγμα που μπορούσες να κάνεις ήταν να δημιουργήσεις μια ενότητα σε μια σελίδα, αυτό [το Tumblr] ήταν πραγματικά απεριόριστο. Είχες marketers που ανακάλυπταν πως ‘δεν χρειάζεται να επενδύσω εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια σε μια ιστοσελίδα πλέον.’
Πρώην εργαζόμενος του Tumblr από το τμήμα πωλήσεων
Η εξαγορά του Tumblr από την Automattic έρχεται λίγο αφότου άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες παλεύουν για να προωθήσουν τα συνδρομητικά πακέτα για τις δικές τους CMS πλατφόρμες.
Εσύ τι άποψη έχεις που η Automattic αγόρασε το Tumblr; Θεωρείς πως είναι σωστή ιδέα να κάνουν ολόκληρο το Tumblr να τρέχει με τον πυρήνα του WordPress; Θα ήθελες να δεις το WooCommerce ή άλλα plugins του WordPress να γίνονται διαθέσιμα στο Tumblr; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω.