Πριν από λίγο καιρό έλαβα ένα email από έναν φίλο blogger ο οποίος ζήτησε τη γνώμη μου σχετικά με το αν θα ‘πρεπε να χρησιμοποιήσει ένα .CO domain για το blog του. Έκατσα και σκέφτηκα λίγο, απαντώντας του με ένα “όχι.” Μου απάντησε με ένα ευχαριστώ και στη συνέχεια με ρώτησε “γιατί όχι;”. Σκέφτηκα για λίγο περισσότερο, έκατσα και έγραψα όλα τα θετικά και τα αρνητικά του .CO domain και έκανα μια μελέτη γύρο από τα περισσότερα νέα domains. Κατά τη γνώμη μου, τόσο οι bloggers όσο και οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να χρησιμοποιούν το .CO domain για τις ιστοσελίδες και τα blogs τους.
[ Σημείωση: Για όσους δεν γνωρίζουν σε τι αναφέρομαι – υπάρχει ένα νέο TLD (top-level domain) και ονομάζεται .CO. Που σημαίνει πως αντί το blog σου να τελειώνει σε .gr, .com, .org, .net κ.τ.λ., τελειώνει σε .CO. Το άρθρο αναφέρει τους λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να καταχωρήσεις ένα τέτοιο domain name για το blog ή την ιστοσελίδα σου. ]
Ένα .co domain απλά μπερδεύει τον κόσμο. Η κουλτούρα του διαδικτύου για πολλά χρόνια τώρα έχει συμφιλιωθεί με τα .com domain, που σημαίνει πως όλα τα υπόλοιπα είναι κακές εναλλακτικές. Τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα, ίσως όχι όλα. Όταν ένας επισκέπτης ετοιμάζεται να επισκεφτεί την ιστοσελίδα σου, στο τέλος θα πληκτρολογήσει .com, είναι κάτι σαν χόμπι, μιας και είναι και το πρώτο TLD το οποίο καταχωρήθηκε στο διαδίκτυο (βλέπε www.symbolics.com, 1985). Μιλάμε για 31 χρόνια ιστορίας την οποία δεν μπορείς να αλλάξεις. Ίσως κάποια στιγμή η Amazon, ή Google ή το Facebook μπορέσουν να την αλλάξουν, αλλά όχι εσύ. Και δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις.
Αν πεις στους ανθρώπους να επισκεφτούν την “τελεία co” ιστοσελίδα σου, θα υποθέσουν πως εννοούσες την “τελεία com,” ή θα σκεφτούν πως δεν άκουσαν καλά. Αρκετοί άνθρωποι όταν βλέπουν την ονομασία μιας ιστοσελίδας και βλέπουν .co και όχι .com, συχνά πιστεύουν πως είναι ορθογραφικό λάθος. Όπως και να ‘χει, έχασες ήδη αρκετή κίνηση στην ιστοσελίδα σου και πιθανές πωλήσεις.
Το να έχεις ένα .co domain ενώ υπάρχει ένα .com domain με την ίδια ονομασία ήδη καταχωρημένο, θα μπερδέψει ακόμη περισσότερου τους επισκέπτες/πελάτες σου. Για παράδειγμα, αν η ιστοσελίδα www.example.com είναι ήδη καταχωρημένη από κάποιον άλλον κι εσύ αγοράσεις το www.exampe.co, φαίνεται μια καλή εναλλακτική λύση. Αλλά κάνεις λάθος. Είναι η χειρότερη εναλλακτική λύση που θα μπορούσε να υπάρξει. Όχι μόνο η ιστοσελίδα (ή το blog σου, ή το e-shop σου, δεν έχει σημασία) σου δεν θα βγαίνει πρώτη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης λόγο κακού SEO, αλλά θα στέλνεις ταυτόχρονα εκατοντάδες επισκέπτες σε λάθος ιστοσελίδα. Οπότε, εκτός κι αν θέλεις οι επισκέπτες/πελάτες σου να αναρωτιούνται γιατί στο καλό βλέπουν μια ιστοσελίδα με παιδικά ρούχα και όχι μια με ντεκόρ σπιτιών (παράδειγμα), καλά θα κάνεις να σκεφτείς μια εναλλακτική ονομασία και όχι ένα εναλλακτικό domain.
Μέχρι και σήμερα, τα .co domains δεν χρησιμοποιούνται από μεγάλες ιστοσελίδες. Αυτή την στιγμή, τα .co domain χρησιμοποιούνται από über-geeky τυπάδες που θέλουν μικρότερους συνδέσμους για το Twitter (βλέπε http://t.co από Twitter και http://x.co από GoDaddy). Οι περισσότεροι πελάτες σου δεν γνωρίζουν καν τι είναι το URL shortener, και δεν τους ενδιαφέρει, θέλουν η διαδικασία για την αγορά προϊόντων από την ιστοσελίδα σου να είναι όσο το δυνατόν πιο απλή γίνεται.
Προς το παρόν, τα .com domain είναι αυτά που χρησιμοποιεί ο περισσότερος κόσμος, οπότε μείνε κι εσύ με αυτό. Αν το όνομα της επιχείρησης σου είναι ΙΚΕΑ, τότε κάνει ότι μπορείς για να βρεις ένα domain το οποίο θα είναι σαν το www.ikea.com. Μην προσπαθήσεις να το παίξεις έξυπνος με ένα www.ikea.to ή www.ikea.co.
Επίσης, αν η ιστοσελίδα σου είναι στα Ελληνικά, προτίμησε την ελληνική κατάληξη σε .gr και αν είναι ελεύθερο, πάρε και το .com domain. Αναφέρεται πως τα .gr domain βγαίνουν σε υψηλότερα αποτελέσματα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα στην Ελλάδα.
Image credits: Pixabay / Επεξεργασία: PS CC